Forum

Need some help? Ask our community for its assistance!

You are not logged in.

#1 11-03-2020 14:07:43

Tournikoti
Membre
Registered: 20-03-2013

email en provence de Gandi pour mon nom de domaine !

Salut à toute l'équipe d'alwaysdata.

Je viens de recevoir un email de la part de whois.gandi.net pour mon nom de domaine.
C'est la première fois que cela m'arrive depuis le jour (septembre 2014) où j'ai acheté mon nom de domaine.
J'ai cliqué sur le lien et j'ai vérifié les informations. Il y a les miennes et ceux d'alwaysdata.
Je n'ai rien vu de particulier. Je tenais à vous signaler cet email que je reproduis ci-après, sans le lien (les trois points)

Dear Customer,

As an AFNIC-accredited registrar, we are sending you this message because you are specified as the owner contact of the following domain names.

This annual reminder is sent in conformity with AFNIC rules, to help you keep the WHOIS information associated to your domain names up-to-date (specifically the domain's owner and contact information).

You will find the list of domains concerned by this below. Please click on the corresponding links in order to verify the associated domain information:

...

Please note that, according to AFNIC rules, if the owner or other contact information information is incorrect, it must be immediately updated. In this case, please contact your reseller in order to request the necessary changes. If all of the information is correct, no action is needed on your part. As a reminder, and in application of our domain name registration contract, the providing of false information can lead to the suspension and/or deletion of your domain name.

Thank you for your attention.

If you have any questions about this, please contact your reseller.

Regards,

Feel free to contact our Customer Care Department should you have any questions or require any additional assistance:
https://help.gandi.net/en/contact/
Thank you for choosing Gandi!

Best Regards,
-- 

GANDI - https://www.gandi.net

Pourquoi ai-je reçu cet email ? Que ce passe-t-il ?

Cordialement.
Tournikoti
@+

#2 11-03-2020 14:13:45

@Héloïse
Staff
Registered: 03-03-2016

Re: email en provence de Gandi pour mon nom de domaine !

Bonjour,

Nous sommes revendeurs Gandi,  même si en général les emails passent par nous, il se peut donc que vous receviez directement des emails de leur part.

Board footer